3 věty, které vám měli říct o SEO jako první

SEO nejde zapnout, SEO nejde nastavit, SEO nejde koupit jako houska na krámě, SEO nemůže být zabudované v systému pro správu webu, SEO nejde naprogramovat ani zakódovat do HTML (a proto vám ho nedodá programátor nebo kodér), SEO nejde vyplnit do formuláře (ani když se kolonka jmenuje Cosi pro SEO), SEO nejde vložit do patičky či jiné části stránky a SEO nespočívá ani v tom, že do jedné věty napíšete desetkrát SEO nebo jiné klíčové slovo.

SEO spočívá ve čtyřech věcech:

  1. co lidem nabídnete,
  2. jak to popíšete,
  3. jak to na webu uspořádáte a
  4. jak to budete mimo web propagovat.

Na ničem jiném nezáleží, pokud to není natolik vadné, aby nešlo dobře splnit tyto čtyři úkoly.

(Když něco vysvětlujete už po sté, je lepší to někam napsat a příště na to jen odkazovat, ačkoli je jasné, že čtenáři Sovy tohle už dávno vědí.)

, 10. 04. 2014 17:04, Pošli komentář

| Nejnovější |

Komentáře

  1. Dovolím si doplnit: SEO byste měli řešit ještě před spuštěním webu.

    Marek Hnátek · 902 days ago · #

  2. [1] Ano, Marku, ale IMHO to vyplývá ze všech těch čtyř bodů.

    Marek Prokop · 902 days ago · #

  3. A já doplním, že to nesmí prasit programátor. Protože takový noindex v robots.txt dokáže taky divy :-)

    Karel Borovička · 902 days ago · #

  4. Chudák ten stý, kvůli kterému to Marek sepsal. Ten si asi něco vyslechl a za rámeček si to nedal :-))

    Lukáš Pítra · 902 days ago · #

  5. dovoluji si oponovat: bod 4. se SEO vůbec, ale vůbec nesouvisí – ten se týká SEM :-)

    Ondřej Kocman · 902 days ago · #

  6. [5] Oponovat samozřejmě můžete, Ondřeji, ale nebude Vám to nic platné. Když bod 4 zanedbáte, na konkurenčnější dotazy Vás najít nepůjde :-)

    Marek Prokop · 901 days ago · #

  7. Mne sa páči najmä ta prvá veta. Trebalo by ju ukázať všetkým, ktorí predávajú software a na stránkach píšu, že daný systém má v sebe zabudované SEO :-)

    Dávid Katuščák · 901 days ago · #

  8. [6] Marku to máte samozřejmě pravdu. Já jen poukazoval na to, že propagace webu mimo web nikterak nesouvisí se SEO. Myslím, že celý článek by se dal nahradit jednou větou. “Zapomeňte na SEO a raději mějte/tvořte unikátní kvalitní obsah na technicky špičkově zmáknutém webu.” :-)

    Ondřej Kocman · 901 days ago · #

  9. [8] Ondřeji, v tomto pojetí nesouvisí se SEO skoro nic. S výjimkou analýzy klíčových slov a pár meta dat určených výhradně vyhledavačům SEO žádné vlastní metody nemá. Přesto rada „zapomeňte na SEO“ v praxi moc nefunguje a když se jí někdo řídí, zpravidla v těch ostatních oborech (informační architektura, web design/development, copywriting, branding, PR a mnoho dalších) udělá chyby, které se projeví horší nalezitelností na internetu.

    S radou „tvořte unikátní kvalitní obsah“ je pak v praxi typicky ta potíž, že skoro nikdo s výjimkou dobrých specialistů na SEO neví, co to je, a neumí ho efektivně tvořit tak, aby nalezitelnosti skutečně pomáhal.

    Marek Prokop · 901 days ago · #

  10. SEO nejde. Zapomeňte.

    Erik Webr · 901 days ago · #

  11. [9] Zapomeňte na SEO jsem myslel pouze v kombinaci s technicky špičkově zmáknutým webem/blogem, protože pokud bude uživatel takový web mít, tak opravdu může na SEO zapomenout, protože web bude pro vyhledávače již technicky optimalizován. Samozřejmě vždy půjde hlavně o obsah, který by měl být přirozený. Protože psát texty a uměle do nich “cpát” klíčová slova mi přijde hloupý. Píšeme pro lidi nebo pro roboty? :-)

    Jinak se trochu obávám, že pod pojmem SEO si mnozí a možná i my dva představujeme něco jiného.

    Já to vidím takto:
    “Cílem optimalizace pro vyhledávače (SEO) je poskytnout co nejvíce informací o obsahu webu vyhledávačům v požadované podobě, tak aby vyhledávače co nejsnáze obsah rozpoznaly a mohly ho nabídnout ve výsledcích hledání (SERP). Jedná se tedy o úpravu webových stránek (resp. zdrojového kódu) do standardizované podoby.”

    Ondřej Kocman · 901 days ago · #

  12. Jako první se lidem musí říct, že se SEO neprojeví ihned a chce to čas. Nefunguje to jako PPC, které je aktivní po několika minutách od spuštění kampaně.

    Martin · 901 days ago · #

  13. [11] V tom případě se neshodneme, Ondřeji. Mně ten Váš cíl SEO přijde jak z doby před 15 lety a i tehdy tvořil jen menšinu oboru. SEO není optimalizace pro vyhledávače :-)

    Marek Prokop · 901 days ago · #

  14. Problém SEO jek, když chce člověk „dělat SEO“. Kdyby místo toho koukal na zákazníka, uspokojoval jeho potřeby a dodržoval pár formálních rad (jako mluvit stejným jazykem jako zákazník, občas použil odkaz a tak…) dělala by většina populace marketing (a i to SEO) mnohem lépe.

    Tedy naprostý souhlas Marku :)

    Michal Janík · 901 days ago · #

  15. Je SEO o tom, jak prodat a nebo být vidět tam, kde vidět být máte? No jasně!

    Martin Kohout · 900 days ago · #

  16. Někteří lidé dělají SEO i když ani neví že to SEO je :)

    — Kerel · 899 days ago · #

  17. Tak to nie je SEO, to je marketing!

    Tomáš "Elfoslav" Hromník · 897 days ago · #

  18. Díky za odkaz na článek že Search Engine Optimization není Search Engine Optimization :) Ten si moc rád přečtu.

    Nicméně i přes to musím s s těmi body co jste sem napsal téměř souhlasit. Bod 4 podle mě už není o SEO, i když jde o úhel pohledu. A pak by se za SEO opravdu dala považovat i reklama v TV, což mě přitažený hodně za vlasy, ale ….

    Nicméně nesouhlasím s tím že SEO nejde zakódovat do HTML. Což souvisí s tím že za SEO pořád považuji Search Engine Optimization, a proto lze technicky / technologicky robotovi usnadnit chroustání webu. A ano, jeto jen malinkatý krůček.

    Ondřej Tůma · 897 days ago · #

  19. [18] Ondřeji, to, že reklama v televizi je nejlepší SEO, říkám v nadsázce už mnoho let. Bez jakékoli nadsázky by ovšem měla být reklama v televizi připravovaná s ohledem na SEO, protože synergie televizní reklamy a hledání je velmi silná a znám hodně případů, kdy televizní reklama nepřinesla optimální výsledky, protože hledání nebrala v úvahu.

    Pokud jde o kódování HTML, s výjimkou speciálních meta dat pro roboty (meta robots, strukturovaná data pro rich text snippets, autorship apod.) stačí dodržovat standardní kodérské best practices. Jinými slovy, práci dobrého kodéra není potřeba z pohledu SEO nijak upravovat, i když ten kodér nic o SEO netuší. Proto říkám, že SEO nejde nakódovat.

    Marek Prokop · 897 days ago · #

  20. Musím souhlasit s Ondřej Tůma že SEO nejde nakódovat stačí jen dodržovat standard

    — Wautip · 893 days ago · #

  21. SEO je nekonečný nekončící boj který ti zůstane na krku jako věčný student. :-)

    — Pavel Vospěl · 878 days ago · #

  22. Ja si myslím, že celý článek by se dal nahradit jednou větou. “Zapomeňte na SEO a raději tvořte kvalitní obsah na technicky špičkově zmáknutém webu.”
    Peter

    — Milan Ledia · 876 days ago · #

Commenting is closed for this article.