Víme jak hodit skoro vždycky šestku

Podle zahraničních vzorů jsme provedli rozsáhlou analýzu a konečně už tedy známe nejdůležitější faktory úspěšného házení kostkou i v českých podmínkách. Kostka musí být modrá, házet je třeba odpoledne a den před tím by nemělo pršet. Pak v převážné většině případů padne šestka.

Zjistili jsme to sérií 1458 pokusných hodů. Z nich jsme následně vybrali 243 hodů, při kterých padlo nejvyšší číslo. Zbylých pět šestin hodů jsme do analýzy pochopitelně nezahrnuli, protože nízká čísla přeci nikdo házet nechce.

Pitomost?

Tak na to pamatujte, až budete číst zase nějakou analýzu výsledků vyhledávání.

Ale proč já se vlastně rozčiluju. Vždyť už jsem psal to samé před lety.

, 29. 11. 2012 14:42, Pošli komentář

| Nejnovější |

Komentáře

  1. Na té “analýze” je podle mého nejhorší to, že zase svádí k tak trochu zvrácenému technickému přemýšlení nad webem, namísto nad jeho uživatelem.

    Lukáš Pítra · 1278 days ago · #

  2. [1] Lukáši, to už je na každém čtenáři, jak si data přebere. Mně osobně by ta analýza přišla užitečná, kdyby analyzovala skutečně smysluplný vzorek. Jasně, ani pak by nebyla použitelná pro praktické SEO (a chápu riziko, že by se ji tak někdo pokusil použít), ale já bych se v ní jako teoretik a milovník dat rochnil rád.

    Marek Prokop · 1278 days ago · #

  3. Tleskam :)))

    martin matejka · 1278 days ago · #

  4. Vynikající Marku! Bohužel, uživatelé co si hledají argumenty na seo-servis.cz si radši přečtou ten blábol než názor odborníka. On totiž odborník chce za práci peníze nebo radí, aby pracovali.

    Mořeplavec · 1278 days ago · #

  5. Ahoj Marku,

    metoda výběru dat je vždy kámen úrazu u podobných analýz. Ano, cítím, že jsem to asi mohl udělat lépe a je to pro mě poučení pro příště.

    Nejsem léty ostřílený statistik, takže nejsem schopen říci, jak moc použitý způsob výběru dat ovlivnil nebo neovlivnil výsledek.

    Napadá tě nějaký lepší (proveditelný) způsob, jak data vybrat, abychom mohli výsledku více věřit?

    Kažopádně odmítám to, jak na mě někteří hází vinu za to, že “nabádám lidi k nesmyslným SEO úpravám webu”, viz můj komentář na Lupě http://www.lupa.cz/clanky/analyza-jake-seo-faktory-jsou-nejdulezitejsi-pro-vysledky-vyhledavani-na-seznam-cz/nazory/450006/

    Měj se fajn a ať se daří

    Jiří Koutný · 1277 days ago · #

  6. [5] Ahoj Jirko,

    Nevím přesně, jak daleko se ve výsledcích Seznamu dokážeš dostat. Normálně přes web mám většinou potíže už okolo čtyřicáté až padesáté stránky. Tím odpadá možnost vybrat náhodný vzorek z výsledků.

    Možná by to tedy šlo opačně — vybrat náhodný vzorek stránek a zjišťovat jejich pozici. Samozřejmě to pak ale bude citlivé na správnost volby dotazů.

    Nejsnazší “oprava” té tvé analýzy by zřejmě spočívala v tom, že bys ověřil ještě ty samé faktory v kontrolním vzorku nejhůře umístěných stránek, které z výsledků Seznamu ještě dokážeš vytáhnout. Bude to taky zkreslené, protože bychom se zřejmě stále pohybovali v horních deseti procentech a možná ještě méně, ale lepší něco než nic.

    Zase tak moc trápit se tím stejně nemá smysl. I kdyby se ta analýza udělala dokonale, vždy bude odpovídat jen na otázku, co dělají webmasteři, jejichž stránky jsou úspěšné v Seznamu. Na otázku, co z toho opravdu zrovna funguje, odpovědět nedokáže nikdy.

    Marek Prokop · 1277 days ago · #

  7. Marku, nechápu tvé rozčarování. Copak na modrých kostkách šestky nepadají?

    — Roman Appeltauer · 1276 days ago · #

  8. Na Lupě se teď s podobnými PR články nějak roztrhl pytel. Inu nic netrvá věčně. I média svou profilace časem mění :o(

    Michal Janík · 1276 days ago · #

  9. Bravo, krásné shrnutí odkazovaného „článku“. A pak že statistika nuda je

    Olda · 1276 days ago · #

  10. Mě připadá, že na tu analýzu reagujete až příliš podrážděně. Určitou vypovídající hodnotu podle mě má, leč jen orientační. Je třeba to brát s rezervou.

    — Rolan · 1269 days ago · #

  11. Nepřímo mne tento text navrací k myšlence z dnešního (9.12.2012) rána. Přišla mi emailem nabídka zda-li se nechci zůčastnit nějakého veřejného průzkumu. Ale jelikož nejsem žena 25-35, nemám min.dvě děti ve věku 4-8 a další podmínky, tak jsem to zavrhl. Ale když došla hromadná omluva že jedna z těch podmínek neplatí, tak jsem nabídku posunul dál. A právě tady se dostávám k té myšlence. Vysvětloval jsem totiž své drahé polovičce proč zadání je takhe konkrétní. Je nutno najít přesně definovaný vzorek obyvatelstva, který nám poskytne data ze kterého vyjde výsledek který chce zadávající firma slyšet a tudíž bude spokojená a objedná si nás pro průzkum znova. Takže tady je ta paralela s kostkama. Kdo by chtěl aby mu padaly nízké hodnoty? Jedině ten který si objedná průzkum s nejistým výsledkem.

    s pozdravem
    Standa Kolařík | www.stanislavkolarik.cz

    Standa · 1268 days ago · #

Commenting is closed for this article.