Pro účely svého školení PPC reklamy jsem kdysi vytvořil jednoduchou simulaci toho, jak PPC systémy Sklik a AdWords počítají pozice inzerátů ve výsledcích hledání a skutečné ceny za klik. Nyní ji dávám veřejně k dispozici.
Simulace je vytvořena tabulkou v systému Dokumenty Google. Abyste ji mohli použít, musíte mít účet Google, ale ten nejspíš máte, protože jinak byste nemohli v AdWords inzerovat.
Nyní již můžete měnit hodnoty maximální ceny za klik (Max. CPC) a míry prokliku (CTR) ve dvou bílých sloupcích vlevo. Ihned po změně se aktualizuje béžová tabulka vpravo, která ukazuje pořadí a pozice inzerátů, skutečnou cenu za klik (CPC) a pro zajímavost i přepočtenou cenu za tisíc zobrazení (CPT).
Při práci s tabulkou mějte na paměti, že simulace je jen přibližná. Nejvíc asi odpovídá tomu, jak funguje Sklik v hledání, ale i ten oproti příkladu vychází z upravené míry prokliku, která zohledňuje pozici. Reklamní systém Google AdWords funguje ještě o něco složitěji, protože místo míry prokliku používá tzv. skóre kvality (quality score). V něm má sice CTR rozhodující podíl, ale není jediným faktorem.
« Kde se vzalo slovo vyhledávač? | Nejnovější | Nový screenshotovač Seznamu zkresluje výkazy návštěvnosti (oživeno) »
Commenting is closed for this article.