V 15. století se vyhledavačům říkalo lodě. Díky jednomu obzvlášť úspěšnému modelu, karavele Santa Maria, se Evropanům podařilo nalézt Ameriku. Část z nich se tam přestěhovala, stali se z nich Američané a vymysleli Google. Neznámo se přesunulo z krajů za oceány na disky internetových serverů. Lodě se z vyhledavačů změnily na pouhé dopravní prostředky.
Čeká podobný vývoj i dnešní internetové vyhledavače? Jiří Hlavenka si to zřejmě myslí -- přečtěte si jeho článek Microsoft Search: honba za pokladem, ale zlatá horečka opadá -- a Google si to nejspíš myslí také. Právě proto kdysi začal se Subscribed Links, právě proto dnes spouští SearchWiki. Když se přidá iGoogle (taktéž nedávno zásadně inovován), již nám nic nebrání v přestavbě našich osobních Googlů z objevitelských nástrojů na dopravní prostředky.
Zbývá poslední otázka: Opravdu to uděláme?
« Google Knol české autory příliš nezaujal | Nejnovější | Je čas na redefinici přístupnosti »
Commenting is closed for this article.
Ještě že máme Seznam. To je ten pravý nástroj pro objevitele! Díky tomu, že změny v algoritmu se teď dělají pravidelně, bude pořád co nového objevovat!
Seznam – najdu tam co neznám. Google – najdu tam co hledám!
— Martin · 5302 days ago · #
[1] Skvela parafraze :-)))
— Roj · 5302 days ago · #
Ako vidím, nie som zo svojim označením vyhľadávania za mŕtveho koňa jediný.
Ono tie sociálne siete skutočne majú vlastnosti, ktoré z vyhľadávania robia len doplnkovú službu. A nastupuje ešte jeden aspekt. Populupácia užívateľov internetu v priemere starne a výsadou starnutia sú zvyky, rituály, nemennosť. Keď si taký tridsiatnik nájde svoje vychodené cestičky, rád ich nemení.
— Piki · 5301 days ago · #